tongue-twisters

beeeeeeee.jpg

Ho Ho hO ho HO Ho! Mai nou I have on my mind ceea ce geocitiesenii au numit „sclinteli de limba” , adica acele cuvinte sau propoziţii a căror citire, înţelegere sau exprimare orală se realizează cu destulă dificultate. In engleza poarta supercalifragilistica denumire „tongue-twisters”. Mi-am adus aminte cat de sarit pronuntam eu cuvintele , cat de ascutit , cat de opac si cat de excesiv. Si aveam hypertalentul de a esua de fiecare data la „capra crapa piatra”.Si totusi, pe la finele dusului meu la grădi eram o nebunatica twisteriţă , o colorata si sonora tongue-twisteriţă. In memoria tuturor twisteristicilor memories pe care le am, redau aici cateva dintre….

Capra neagră-n piatră sare.
Piatra crapă-n patru.
Crapă capul caprei negre
Precum piatra crapă-n patru.

Tot ce-am zis c-am zis c-oi zice.
Dar de zis eu n-am mai zis;
Nici n-am zis, nici n-oi mai zice
C-am să zic c-am zis c-oi zice !

Pimpirel cu pila lungă
Şi-a pilit pila pe pungă
Punga-n pilă,
Pila-n pungă
Pimpirel cu pila lungă !

Pe cap un capac, pe capac un ac.

Cupă cu capac, capac cu cupă.

Dă-mi un pic de pic să pic pe picătura de pe plic.

Un vultur stă pe pisc cu-n pix în plisc.

E pestriţă prepeliţa pestriţă, dar mai pestriţi sunt puii prepeliţei pestriţe.

Hrib fiert, hrib fript, hrib nefript, hrib nefiert, tot una-i.

O babă bălană mănâncă o banană babană.
O întâmplare întâmplătoare s-a-ntâmplat din întâmplare.

Un caricaturist caricaturizează o caricatură caricaturistică.

Bucură-te cum s-a bucurat Bucuroaia lui Bucur când Bucur s-a întors bucuros din Bucureşti.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

