-subiectele-de-la -olimpiada-de-limba-si literatura-romana-etapa judeteana-2007-

      Concursul National de Limba si Literatura Romana „Mihai Eminescu”

                                       -etapa judeteana, 2007-

Clasa a XI-a

  • Toate subiectele sunt obligatorii.Se acorda 10 puncte din oficiu.
  • Timpul efectiv de lucru este de 3 ore.

Subiectul I (60 de puncte)

Citeste cu atentie poezia Stelele-n cer de Mihai Eminescu :[…].

Scrie un eseu argumentativ in care sa evidentiezi particularitati ale romantismului, ilustrate in poezia „Stelele-n cer” de Mihai Eminescu, prin raportare la afirmatia ca romantismul romanesc s-a manifestat intr-o diversitate de registre esteticem iar „Eminescu il va face sa transmita fiorul realitatilor impalpabile si al lumilor inecate dinlauntrul nostru, muzica leganatoare sau tumultuoasa a peisajului, mitul originilor si rostogolirea civilizatiilor, spectacolul orologeriei cosmice si al dezagregarii universale, convocand astfel Subconstientul , Natura , Istoria , Transcendentul, Absurdul, personajele marii literaturi din toate timpurile”(Paul Cornea).

Subiectul al II-lea (30 de puncte)

Scrie un eseu liber, de 2-3 pagini, cu titlul „Idealul umanist si valori artistice in pagini de letopiset”, referindu-te la doua fragmente de cronica romaneasca medievala (selectate dintr-o singura cronica sau din cronici diferite).

6 comentarii

  1. Huh! Anul asta nu se mai da pentru faza locala umanismul ci doar se evalueaza cunostiintele din latinitate si dacism. Dar la faza judeteana s-au dublat cerintele, la nationala nici nu mai indraznesc sa spun ceva.
    Si scriu toate acestea nu pentru a ma plange (serios!)… Ai fost la olimpiada de lb. si lit. romana? Daca da, cum ti s-a parut?
    Nowadays blogging means something serious. And dear God, I’m so happy to be serious!
    Astept raspuns,
    Respect pentru scris,
    Andy

  2. Andy am fost la olimpiada la tg-mures, la galati, la cluj si la valcea…nu pot sa spun ca mai am foarte proapat in minte tot cetot ce am trait pe la olimpiade, desi au fost o groaza de intamplari foarte foarte foarte tari mai ales dupa ce ne „scapam” de examen.atmosfera era absolut geniala.. oamenii foarte open-minded,foarte atenti, conditii de cazare deplorabile dar asta nu o mai punem la suflet. stiu cu siguranta ca am cunoscut o multime de oameni interesanti printre care stefan plesca, eugen negrici, alina pamfil chiar si eugen simion … care la momentul respectiv au insemnat foarte mult pentru mine.

    referitor la subiecte …aproape niciodata nu mi-a picat exact ce am vrut …dar am improvizat mereu … uneori am facut-o mai bine , alteori mai putin bine .. dar una peste asta mereu am avut cate ceva de invatat din orice greseala si orice reusita pe care am avut-o.
    stiu ca poate va suna a generalitate sau a stereotip .. dar olimpiadele dincolo de examenul propriu-zis sunt viata insasi, sunt oameni, sunt lumi , situatii, stari, atitudini ,nuante.

    daca iti place sa scrii …scrie. eu am iubit literatura si o iubesc in continuare chiar daca aproape niciodata nu am fost adepta programelor scolare … nu m-am regasit niciodata in diegeza concentrata din „enigma otiliei”, sau in istoricitatea din „alexandru lausneanul” sau in povestile de demult din „hanu ancutei” …in schimb as fi preferat sa am in programa Silvia Caloianu, cat mai mult Nichita, Octavian Paler, Mario Vargas Llosa etc.

    daca vei participa eu iti tin pumnii de pe acum.

  3. eu am sambata olimpiada la romana…faza locala :-s
    @ Andy Galfi : zici ca nu se mai dau cronicile? hmm… ar fi bine sa ne dea mai mult din latinitate si dacism:D cred ca m`as descurca mai bine:D …
    pe mine m`a pus profa de romana sa invat si depsre Iluminism 😐
    :-s
    sper sa n`o dau in bara:-s

  4. Da, maine (sambata) am si eu olimpiada la limba romana. de abia astept! 🙂
    Multumesc pentru raspuns!

    • ceee::O:O:O d ud esti?
      😕

      bha de unde sunteti?

  5. hmmm… cam greu!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

