gataaaaaaaaaaaa …. stiu la ce facultate dauuuuu (huhhh…finally…) –– so here’s my main list

col-whiteee.jpg 

In sfarsit ascult Bebot (care e lame:)) ) si am in fata o lista cu facultati la care vreau sa dau … hmmm.. maine o sa o dau la intors ca de fiecare data ..

nu stiu de ce dupa 16 ani adolescentii nu mai primesc decat o singura intrbare:”La ce facultate vrei sa dai?” … a devenit leitmotiv deja .. ma irita ..cum merg 5m pe strada se gaseste cineva care sa ma intrebe de facultate; suna Alex ma intreaba daca o sa dau la medicina(si primeste numai „nu”-uri:)) dar persevereaza cu intrebarile .. profesorii „reali” zic ca ingineria e the best everrrrr , aia „umani” sustin cu fervoare ceva lingvistic .. or who knows :-??

In fine , my list is:

1. Facultatea de Drept  (Bucuresti)

2. Facultatea de Filosofie (Bucale)

3.Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii(Bucharest)

4.”ceva” cu advertising

5. Harvard(Law , Business, Government ) prin programul de burse „Guvernul Romaniei”

6.Cambridge  prin acelasi programior (n-am eu norocelul asta .. dar  speranta moare ultima:))) )

O singura (de fapt mai multe) chestie (chestii) nu inteleg .. cum poate cineva sa invete o materie intr-o  limba straina ??? si sa mai fie si genial? si sa se mai si descurce intr-o unknown country?? hmm..difficult 2 say .. 

32 comentarii

  1. succes!!! numai sa nu dai inapoi la primul obstacol. sa nu faci asta.

  2. multumesc 🙂 .. pai nu stiu ce o mai fi de aici inainte …stiu ca e greu (prea greu chiar) dar … i’ll do my best

  3. In primul rand, ma doare mintea cand vad cum toti tinerii de astazi se exprima
    in romgleza. 😦 Vorbiti, scrieti romaneste !!

    In al doilea rand… e cam sclavie programul guvernului pt. burse. Practic isi
    gasesc tinerii promitatori pe care ii pot exploata. Ultima oara cand ma interesasem
    trebuia sa lucrezi vreo 5 ani in Romania dupa ce terminai fac. Si daca dupa ce
    facultatea iti deschide noi orizonturi si gasesti o super-chestie de facut in
    Anglia sau America vrei sa ramai acolo ?

    Iti spun eu ce sa faci, cele mai bune universitati din lume (Harvard, Princeton,
    de exemplu) iti dau toti banii necesari daca esti admisa, fara sa le spui de cati
    bani ai nevoie de la inceput. Adica nu se tine cont de nevoia financiara cand
    trimiti dosarul – pur si simplu. Daca intri trimiti adeverintele de salariu ale
    parintilor si gata… primesti tot (presupunand ca parintii tai nu … dau pe-afara
    de bogati) sau aproape tot.

    PS: Vorbiti, scrieti romaneste ! 🙂

  4. Hmmm..pai ma gandesc ca nu iti dau ei toti banii necesari daca nu iei burse ceva (acolo la Harvard ..:-??) .. si ma mai gandesc ca o bursa la harvard/cambridge se ia extrem de greu …
    ca nu vad de ce ar plati ei pentru mine ..nu?? doar nu sunt privilegiata lor.. de aceea e nevoie de o bursa de la stat sau ceva „ajutator” (da…se semneaza un contract cum ca dupa terminarea facultatii , trebuie sa fii manager public minim 3 ani in Romania …si partea asta nu ma prea incanta 😦 )
    ps: am scris romaneste 😛

  5. din cate stiu eu poti sa fii si altceva dar daca vrei sa nu fi manager 3 ani in .ro trebuie sa iti platesti tu cursurile pe care le-ai urmat integral. (asta presupunand ca te chivernisesti cu un job bine platit si nu mai ai chef sa te intorci in .ro)

  6. Harvard, Princeton si alte cateva nu tin cont de cati bani ai ! Adica banii de la
    guvern nu te ajuta nimic in cazul lor, pur si simplu dai admitere si daca intri
    tie ca si oricarui alt student american sau international iti vor plati totul !
    Aceleasi conditii de admitere trebuie sa le indeplinesti chiar si daca ai bani,
    tocmai de aceea aceasta strategie se numeste „need-blind admission” sau
    „admitere oarba la bani” ca sa vorbesc si eu tot romaneste. 🙂

    Si e vorba de cele mai bune universitati din lume ! 🙂 Deci sa te admita astea,
    ca nu banii sunt problema.

  7. hmm .. e bine atunci:) trebuie sa pun mana pe carte si sa iau admiterea :P.. sa-mi tii pumnisorii (desi slabe sperante totusi sa ajung pe-acolo … 🙂 )

  8. @mihai ..e o solutie ..dar totusi nu e foarte avantajoasa .. my opinion 😛 in fine.. trebuie gandita treaba …dar oricum mai e ceva timp …important e sa fiu eu pregatita ca altfel degeaba imi fac planuri 🙂

  9. drept 😦 toceala, profi care te trateaza nashpa,… asta am auzit

  10. 🙂 chiar gramo …give me some pieces of advice 🙂 la ce fac sa dau? :-?? imi plac chestiile astea mai umane chiar daca sunt la mate-info .. la drept ma irita economia care mi se pare seaca din cale-afara si istoria (etc ..)

  11. pai nu e previzibil? 🙂 Gramo thinks that u should go to fil.unibuc. Motive:

    (1) fil.unibuc nu seamana cu nici o alta facultate in ce priveste felul in care sunt tratati studentii de profi; toti oamenii care au fost mai intai in alta parte au fost uimiti de felul in care poti vorbi cu profii in fil.unibuc;

    (2) e singurul loc in care e ok sa fii weird 🙂 ok, poate nu e singurul; e ok sa fii weird si in unatc si la arte plastice si in alte parti, dar acolo oamenii se straduiesc un pic sa arate ca au personalitate, in timp ce filosofii sunt weird in mod natural 🙂

    (3) studentii de la fil.unibuc ajung sa faca de obicei chestii faine: se cara cu burse in strainatate (unii raman acolo), lucreaza in advertising, presa, ong-uri, edituri etc.

    (4) la fil.unibuc nu exista examen de admitere; se ocupa locurile fara plata in ordinea mediei de la bac; daca nu prinzi un loc fara plata, tot prinzi un loc cu plata, iar dupa un an de zile (in f de notele la examene) poti trece pe locurile fara plata;

    (5) pentru parintii cu fitze („ce-o sa faci cu filosofia?” etc.) fil.unibuc are si o sectie care se cheama „Studii europene” (de unde, cica, ai putea iesi „inalt functionar european”) la care predau si profi de la drept (unii care nu-s penali)

    (6) filosofii sunt cei mai faini oameni din lume, iar la fil.unibuc poti intalni filosofi adevarati, in carne si oase;

    disclaimer: Gramo-boy preda la fil.unibuc 🙂

  12. i need help too :(( sa mor daca stiu ce vreau…is asa de zapacita..:(( probail si pt ca se apropie bacul…cand eram mica imi placea istoria enorm….asa ca am mers la un liceu teoretic profil stiinte sociale…and now….acum parca mi se pare ca n-am ales ce trebuia nu mai vrea sa fac aceeasi greseala si cu faculta..oricum sg lucru pe care il stiu e ca merg in bucuresti ..adica acolo vreau..dar nu stiu in ce draq de domeniu sa ma „bag”…oricum nu vreau drept sau mai stiu eu ce studii europene…stit vre-un site cu teste pt meserii sau ceva de genu 😀

  13. @ gramos … woww .. daca e cu wierd ppl ..acolo e de mine klarr! 😛 hmm daca e asa cum spui tu it sounds really interesting ..uite o sa ma mai interesez si who knows … muchissimas gracias ..

  14. @livu ..uite noi facem in orele de informatica teste de genul asta (pentru meseriile potrivite .. ahhh …si mi-a iesit de 5 ori la rand director:)) hahahha foarte haioasa treaba .. ).. eventual o sa incerc sa iti fac rost de unul .. dar trebuie sa precizez ca nu sunt un sprijin 100% ..doar iti dau o vaga idee despre cat de bun ai fi pe un anumit domeniu. cauta pe google unibuc si o sa gasesti acolo cateva indicatii si cateva „pasaje descriptive” ale facultatilor .. mai mult decat atat nu cred ca am de zis intrucat , sunt cam in aceeasi situatie :)) .. e bine ca ai ales bucurestiul (o sa fim acolo colegute de breasla hihi..) depinde si ce iti place .. depinde daca ti-ar place sa lucrezi undeva unde sa stai la un birou, sau din contra , sa ai un job care sa iti permita multe alte activitati(traveling , etc) , (un criteriu) si multe altele .. depinde si de personalitatea ta (daca esti mai linistita, mai dura, mai irascibila:)) , samd ) si pe undeva, sa te gandesti si la salariu … :-?? i dunno ..

  15. n-ai pt ce 🙂 vezi ca o sa fie la un moment dat un fel de targ / festival / chestie cu mai multe facultati care or sa se inghesuie toate sa isi prezinte oferta de studii s.a.m.d.

    e in fiecare an (de o vreme), cel putin pt facultatile din universitatea bucuresti; daca poti, merita sa dai o fuga sa vezi ce si cum 🙂

    alta idee: intreaba-l pe bradutz ulmanu (de la jurnalism online) despre facultatea de jurnalism, parca tin minte ca el preda niste chestii acolo;

    alta: vezi ca s-ar putea ca snaspa sa aiba niste forumuri mai active, pe care sa poti pune intrebari (ei au o facultate de Comunicare, de unde te poti duce inspre advertising; sure, au ajuns in advertising si tipi/tipe care au terminat fil.unibuc, dar sunt mai multe variante)

    hai ca mai vb! 🙂

  16. ai idee canad se tine acel targo-festivalo-chestiuta 😛 .. m-ar interesa sa vad ce si cum ..

    multumesc iar 4 the pieces of advice .. o sa vin zilele astea pe acolo si poate reusesc sa ma si interesez putin

  17. da mrf c pot sa-ti zic …bafta?!

  18. ;)) sa fie … oricum mai e muuulticeeel pana atunci

  19. pai…ce sa zic…yo am o sora la harvard si cica e marfa…tot acolo ma duc si eu,da mai am un an de pus cartea sub burta:p bafta,da ai grija daca vrei in strainatati…astia cer sa fii la zii cu limbile…cat de straine or fi ele,da sa fie:d

  20. pai dau in vara cambridge-ul care btw e criminal (chiar daca toata lumea spune ca e usor)…in special listening-ul de la CAE

  21. Princessita,

    Iti propun ceva mai incitant:) da la 2 facultati in paralel: filozofie si drept.Filozofie pt dragostea ta de idei, pt un culturism intelectual si dreptul pt un pragmatism.

    Apoi la Princeton un Master si la Harvard un doctorat.

    Oricum raman doar propuneri.Tu esti singura care tre sa iei decizia.Ceva ce te pasioneaza, nu te plictiseste….

  22. super incitant si super EINSTEINesc :)) daca o sa fac fata … cu siguranta o sa dau … but it’s hard ..so so so so so hard 😕

  23. nush de ce… dar am dat peste blogul tau si m-am gandit ca ar fii bine sa-ti las si lista mea 🙂 uite aici:

    Facultatea de Comunicare si Relatii Publice
    http://www.comunicare.ro

    (((IULIE))) (((Inscrieri: 13-20 iulie))) (((Admitere:22-25 iulie)))

    -proba scrisa la alegere: Romana, Economie, Psihologie, Filosofie.
    (nu conteaza medie bac sau ani 9-12)
    =======================================================================

    Facultatea de Comunicare si Relatii Publice (UBB CLUJ)
    http://www.polito.ubbcluj.ro

    (((IULIE))) (((Înscrieri: 16-22 iulie)))

    -dosar 50% medie bac. – 50% media celor 4 ani de liceu.

    =======================================================================
    Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii
    http://www.fjsc.ro

    (((SEPTEMBRIE))) (((Inscrieri: 27 august – 1 septembrie))) (((Admitere:3 septembrie)))

    -proba scrisa: eseu liber 3 ore: creativitate si expresivitate.
    (nu conteaza medie bac sau ani 9-12)
    =======================================================================

    m-am gandit sa o las pentru ca ziceai ceva cu „adverstising”
    SNSPA (Comunicare si Relatii Publice, bucuresti) e cea mai buna in domeniu si.. misto cu admiterea, verifica macar site-urile, poate ne intalnim pe acolo si habar n-avem cine-i unul cine-i celalalt.

    mult noroc in ceea ce vrei sa faci in continuare.

  24. Facultatea de Comunicare si Relatii Publice
    http://www.comunicare.ro

    (((IULIE))) (((Inscrieri: 13-20 iulie))) (((Admitere:22-25 iulie)))

    -proba scrisa la alegere: Romana, Economie, Psihologie, Filosofie.
    (nu conteaza medie bac sau ani 9-12)
    =======================================================================

    Facultatea de Comunicare si Relatii Publice (UBB CLUJ)
    http://www.polito.ubbcluj.ro

    (((IULIE))) (((Înscrieri: 16-22 iulie)))

    -dosar 50% medie bac. – 50% media celor 4 ani de liceu.

    =======================================================================
    Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii
    http://www.fjsc.ro

    (((SEPTEMBRIE))) (((Inscrieri: 27 august – 1 septembrie))) (((Admitere:3 septembrie)))

    -proba scrisa: eseu liber 3 ore: creativitate si expresivitate.
    (nu conteaza medie bac sau ani 9-12)
    =======================================================================

  25. scuze pt double posting.

  26. vreau sa dau la facultatea de regie de film si TV ca o a doua facultate, se intra greu dar o sa dau admiterea pana o iau .

  27. poti comanda de undeva vreo brosura cu toate facultatile?

  28. ma inereseaza dupa ce iei diploma la sfarsitul unei fac unde te poti angaja ce salariu ai avantaje dezavantaje………..?

  29. azi am descoperit blogul..si ma rog ..am aceeasi dilema..:))
    unde dau..
    pana la urma unde ai intrat?:D

  30. cristina, da exista in bucuresti astfel de brosuri … mai sunt si targuri de facultati prin mai am impresia .. nu stiu foarte multe detalii dar daca voi afla le voi scrie aici.

    adriana ..hmm am intrat la drept (dar voi renunta la el sau mi-l voi suspenda pentru ca nu fac fata la 2 facultati; de altfel la drept nu cred ca am fost la mai mult de 2 cursuri care m-au traumatizat pentru ca erau niste profesori care invatasera o carte pe dinafara si o dictau sintagma cu sintagma) si la unatc la facultatea de film, unde nu credeam ca voi lua nici in 239728746 de ani pentru ca nu facusem cursurile de pregatire si se intra destul de greu. e absolut foarte foarte tare facultatea chiar daca e greu si imi ocupa tot timpul inclusiv weekend-urile uneori, profii sunt foarte open-minded chiar daca sunt exigenti, am colegi foarte ok si am o groaza de invatat de la ei. pana acum nu cred ca mi-as putea dori mai mult de atat…fac ce imi place ..adica scriu… scenarii , o sa fac si cateva scurt-metraje, cunosc oameni,cunosc regizori straini, ma duc la teatru, la film, fac recenzii, organizez festivaluri.

  31. wow..foarte tare unde ai intrat! ma refer la unatc…:) si mie mi-ar placea,dar am un sentiment de nesiguranta pt ca nu m-am pregatit pana acum cu ceva anume, profilul (mate-info) nu ma ajuta deloc si nu stiu, am inteles ca multi se apuca din clasa a 11a de pregatire speciala cu pers calificate. plus ca trebuie sa faci si canto, iar eu si aici am probleme cu vocea,care nu e. am vazut ca se tin cursuri de pregatire prin primvara. am cititt ca tu nu ai fost la ele, ceea ce ma face sa-ti spun sincere felicitari ca tu chiar ai intrat pe merit 🙂
    astept raspuns sa ma luminezi si pe mine spunandu-mi cum ai reusit sa intri. si cum anume ai reusit sa te pregatesti totusi..stiu ca este foarte greu:) plus ca ai avut si ceva de munca pt drept.. a doua optiune a mea ar fi psihologia – chiar nu am nicio treaba cu profilul real dupa cum vezi :)) doar la bac sa iau la mate, doamne ajuta! in rest.. toate cele bune! 🙂

  32. am dat din intamplare peste ce ai scris u aici..felicitari pt admitere la unatc! eu acum termin stomatologia si tin minte ca atunci cand s-a pus problema admiterii la faculta am avut exact aceleasi ganduri cu ce am gasit la tine pe blog..tind sa cred ca le avem cu totii si ca cel mai bun lucru e sa-ti urmezi visul si ideile proprii indiferent ce zic unii si altii, care cateodata habar nu au nici pe ce planeta traiesc dar, in schimb, la sfaturi sunt experti! la inceput suntem cu totii dezorientati, si e greu, da..dar mai bine iti urmezi visul tau si iti conturezi singura o viziune a viitorului decat sa mergi cu gloata! be original! trust yourself!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

