romano-engleza ?? language-ul nostru de toate zilele…

col-cheie.jpg

am o cheie pe care o sparg intre toate cuvintele mele desuchiate…un morning doi morningi trei morningi …in fiecare dimineata am o imprecatie pentru epidermele mele „cheie cheitza cheicioara unde mi-au disparut cuvintele de odinioara?”..ea imi raspunde , eu stau si ascult , ea pleaca , eu fug  …daca o sa ma schimb , o sa fiu aceeasi , daca o sa plec o sa raman , si daca ma vei contrazice o sa ma inchid in sufletul tau …cheia e o intrebare , e un ianuarie retoric , peste care orbitele mele aterizeaza cu o respiratie infundata … exista o usa …o usa a cuvintelor … usa ne-a ramas mica , noi suntem niste bulbi ilizibili … daca o sa descuiem usa o sa fim liberi , altfel o sa incetam sa mai fim noi … 

toata lumea le amalgameaza ca dracu … la inceput am crezut ca am un tic verbal sau ca sunt eu prea psihopata ..apoi v-am vazut pe voi ..TOTI!!! cu english-ul la purtare … aaa boon ..deci i’m not alone .. sincer , mie nu-mi place ideea de  engleza cu romana dar nu ma pot dezobisnui ; nu-mi place pentru ca

1. e destul de aberant

2.unii nu stiu ortografierea limbii romane  samd dar nu se sfiesc sa apeleze la crap-urile din engleza

3. chiar daca sunt progresista tin la specificul romanesc lexical ..il iubesc ..am eu o slabiciune pentru el , si nu vreau sa de dezintegreze din locsorul lui … nu sunt nici comunista , nici hahalera , dar mai poposesc cateodata pe cate un profil de blogar , sau de haifaivist si vad acolo un mare mixture  morfologic si lexical si chiar uneori am dubii …ma asta e englezoman, englez sau un flacau carpato-danubiano-pontic?

4.pentru ca toata lumea adauga „super”(super frumos , super bengos , super superb  ) in fata fiecarul cuvant , ca si cand  adjectivele noastre nu ar mai avea suficiente grade de comparatie pentru a ne  exprima…  

si totusi il folosesc (limbajul asta dihotomizat) , pentru ca in sms-uri e mai small-sized ca lungime -unu’ la mana( chestia asta am mai vazut-o si la  gramo intr-un comment ), pentru ca eu chiar nu as fi capabila sa mai gasesc un substituent al leitmotivizatului „ok” … spre exemplu …

4 comentarii

  1. nu romano-engleza, si noua romana, ca incet incet se integreaza multe cuvinte in vocabularul nostru. maine-poimaine le vezi si in dex.

    distractie placuta cu „mouse-ul”

  2. multumesc multumesc :P(distractie placuta cu “mouse-ul”)
    …da ai dreptate ..e deja un fel de protoromana …de fapt in dex sunt deja multe multeeeeeeee cuvintzele din astea „englezoide” … dar .. c’est la vie … probabil inca nu sunt destule …poate cine stie ..cu timpul DEX-ul va fi un Macmilan or who knows??!?
    tnx de trecere m.m-ule 🙂

  3. Atata timp cat e „ok” atunci e ok. Daca e „k” in loc de ok sau „k” in loc de „ca” sau mai stiu eu ce grupare de sunete, e jenibil.

  4. da ai si tu dreptate (partial .. sa zicem ..un 48, 79%) ..desi sunt unele „grupari de sunete” care sunt relativ eficiente …adica in lumea virtuala (ma refer la chat &stuff like that) nu le-as include chiar in categoria „penibilelor”… sunt unii care intr-adevar folosesc grupari de genul oo=u , ee=i , samd .. si sincer nu le stiu motivatia ascunsa a aceste alegeri .. dar in fine .. adica e o chestie „deja intrata” , deja aplicata..
    uite eu folosesc „k”-ul in loc de „ca” de cele mai multe ori pe mess … probabil intra in categoria „ticurilor” mele .. poate ca sunt penibila :)) poate ca nu sunt .. who knows (u might know:P) dar ideea e ca ce mi-e „ok” si ce mi-e „k” ?..pana la urma toate intra in categoria „umpluturilor chatuistice&imprumutate&samd”
    poti sa privesti acel „k penibil” ca pe un argou ..nu? si argourile nu sunt totusi penibile ..sunt argouri, au un statut al lor, destul de demn as zice , si daca „demn” este mult spus(si chiar este) , atunci un statut relativ „decent” in lexic …


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

