Manualul razboinicului intunericului (despre sf-ul intangibil si nedescoperit al coelhoanismului)

col-feet.jpg 

Coelho e atat de interpelat cu povestiri veriste despre intensitatile luminii .. incat a ajuns sa creada ca lumea e o armata plina de ostasi ahileani, intimitatile nostre sunt niste floarea-soarelui fara traiectorie  … a scris un manual . Dar daca nu s-a referit la „carte care cuprinde noţiunile de bază ale unei ştiinţe, ale unei arte sau ale unei îndeletniciri practice; spec. carte de şcoală” atunci cand a debutat in titlu prin acest cuvant ????..ci poate a vrut sa evidentieze prin „manualul razboinicului luminii” o substantivizare a adjectivului”manual” respectiv , generalizand sensul , capacitatea razboinicului luminii de a efectua lucruri manual (care se efectueaza cu mana)…

eiiii aici voiam sa ajung .. la mica ascensionalitate capacitiva a „razboinicului” …  in cel de-al doilea caz, razboinicul devine un fel de antreprenor , ar fi mai logic , avand in vedere ca traim intr-o societate informationala si bazata pe economia de piata , dar putin oximoronic in raport cu high-tech-urile contemporaneitatii..

eu fac putine lucruri manual , prin urmare nu posed acea lumina coelhana , sunt mai obsura si ma obscurizez gradat in functie de  netezirea retorismelor mele egocentrice … de ce fac putine lucruri cu mana? pentru ca multe le fac cu altceva … cu amintirile , cu ochii , cu talpile mele gri si scorojite , cu timpanele mele sparte si cu multe altele…. mainile mele sunt niste anexe ; nu sunt nici diurna, nici nocturna , sau cel putin nu sunt asa direct proportinal cu echinoctiile lor … mainile sunt niste instrumente , prin ele nu poti percepe lumina , o poti atinge , o poti hrani cu bucati sparte din tine insati …sunt insuficente mainile ..sunt handicapate  , pentru ca nu am pomenit maini care sa aiba prin ele celule cu conuri . Din punctul asta de vedere cartea lui Coelho e  e ilogica  nu nu nu ….e un science fiction .. el , coelhanul , ne ilustreaza niste maini pline de celule cu conuri care percep lumina … iata cum de la un autor de manuale (asa cum ar parea la o prima vedere) ajunge sa se „medicizeze”  si sa adauge fiziologiilor niste invelisuri fictive …

si chiar si asa mainile mele sunt simple si plutesc haotic  in povestea transformarilor mele succesive

2 comentarii

  1. Doamne, ce imi place poza asta!!

  2. eee:P ma bucul


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

