urasc tara asta pe care o iubesc

collage102.jpg collage1021.jpg

„Patriotismul nu exista, sau exista dar  nu l-am descoperit noi. Luam la misto ziua asta pentru ca nu stim altfel cum”(Adrian Iosif-canta rock)

1 decembrieo dimineata cu dureri frenetice  de tample, peste care se asterne cu un lux indecent marea  sarbatoare a spatiului nostru carpato-danubiano-pontic , prolific, prohibitiv, previzibil si .. -ca sa nu intrerup lista enumerativa a cuvintelor care incep cu „p” – polimorf… … ma ridic , iau mic-dejunul meu copios , cu aceleasi ceaiuri de tei , cu vitamine C,A,B,D, …   ma surprinde culoarea pe care o au diminetile intr-o zi de sarbatoare .. par sa locuiasca intr-un pergament cimentat cu mii si mii de centimetri patrati de lumina .. sunt mai delicioase diminetile ..sunt mai moi .. le privesc ca pe un experiment decedat si imi ghemuiesc in ele toate iluziile mele diurne …

Si totusi , cu toate rogvaivurile ei de dimineata patriotica m-a pierdut discret printre nuantele cuibarite de timp ale acestui decembrie depoetizat … „e ziua romanilor ” imi spun .. ” ..” e ziua Romaniei” ..imi repet … beau din ceaiul meu intepator de fierbinte si tac … e ziua romanilor ..so what .. nobody cares … eu cuibarita in acelasi domiciliu de doua zile pentru diagnosticul mau gripos si contagios , ma gandesc .. ma alung .. ma plictisesc dupa atatea ceaiuri pline de linisti prafuite … pe mess lumea cu masurile despre fasole si ciolan .. caterinka frate ce altceva .. aprind tv-ul .. mi se deschise pe hits as usual .. ma gandesc sa mai schimb putin sa vad cum se simt „romanashii” in „asta zi mare” .. protv ..stefan se balbaie la emisiunea lui cu plangaciosi , pe tvr1 o emisiune cu andreea marin  si cu niste oameni care vorbeau ciuntit romana , dau fast forward pe telecomanda …pe hbo .. un film .. pe alte canale nici nu mai stiu ..hore , sarbe , chestii populare , aaa da pe antena 1 .. mihaela radulescu e premiata de primarul din localitatea X pentru ca este CITEZ -o zeita a frumusetii si a intelepciunii-

     – o dupa-amiaza  la fel de mohorata , „televizionistic” vorbind ..in fine ..cateva call-uri pe cosmote ,  cateva call-uri pe fix , pe vodafone , pe de toate … 

    – o noapte plina de amprentele travestite ale frigului sarat si acru  de atatea sinucideri patriotice …decembrie acesta solar se joaca peste divinitatile serpentinate ale acordeonului cu ganduri … de el ma desparte un arhipeleag de semne , o lume , o intrebare , de ce suntem asa? noi , eu ? de ce nu ne pasa ? ajungem sa ne scoatem si ochii din cap pentru un Halloween inexistent , pentru tot felul de alte „scuze” nenationale …  de ce nu putem fi si noi legati cu inimile goale de departari in mica noastra sarbatoare nationala? stim sau nu stim sau nu stim daca stim?  … decupez intrebari cu italice , nu mai am poduri sa leg clipele mele in ovulul noptii , adorm peste acelasi portativ mut… obosita de lume mor peste poduri , peste gri-uri , peste sentimente , peste tot, dorm intr-un fluviu  infometat de adevaruri si tac …     

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

